Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO POSKYTOVÁNÍ UBYTOVACÍCH SLUŽEB V UBYTOVACÍM ZAŘÍZENÍ LABSKÁ XX
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) platí pro postup při uzavírání smlouvy o ubytování a upravují obecná práva a povinnosti mezi ubytovaným (dále jen „klient“) a provozovatelem ubytovacího zařízení u Labská XX - společností IMOBA, a.s., Pyšelská 2327/2, 149 00 Praha 4 – Chodov, zapsaná v OR u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 6203, IČO: 261 24 459, DIČ: CZ 261 24 459 (dále jen „ubytovatel“). Smluvní vztah mezi ubytovatelem a klientem se řídí smlouvou o ubytování, uzavřenou mezi ubytovatelem a klientem, a těmito VOP. Ve věcech výslovně neupravených se postupuje dle příslušných ustanovení občanského zákoníku. Před ustanoveními těchto VOP mají přednost individuální ujednání obsažená ve smlouvě o ubytování.
Článek I.
Rezervace a podmínky ubytování
- Klient zasílá prostřednictvím elektronického rezervačního formuláře umístěného na webových stránkách ubytovatele www.labska20.cz ubytovateli poptávku po ubytování (dále jen „Objednávka“). Řádným vyplněním rezervačního formuláře se všemi náležitostmi a odesláním takto vytvořené Objednávky ubytovateli klient potvrzuje, že se plně seznámil s těmito VOP, že s nimi souhlasí a uznává je jako podmínky a nedílnou součást smlouvy o ubytování. Klient je povinen vyplnit údaje v rezervačním formuláři úplně a pravdivě. Smlouva o ubytování je uzavřena okamžikem, kdy klient uhradí zálohu ve výši 100% ceny pobytu stanovenou v odeslaném rezervačním formuláři. Klient bere na vědomí, že cena pobytu nezahrnuje poplatek za lázeňský nebo rekreační pobyt, který je klient povinen uhradit až při registraci do ubytovacího zařízení. Uzavřením smlouvy o ubytování klient potvrzuje, že mu byly ze strany ubytovatele poskytnuty všechny potřebné informace dle těchto VOP.
- Záloha na celkovou cenu ubytování činí dle těchto VOP 100% a klient je povinen ti uhradit bez zbytečného odkladu po odeslání rezervačního formuláře. Neučiní-li tak, není Objednávka považována za závaznou. Záloha je považována za uhrazenou v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na bankovní účet ubytovatele.
- Bezprostředně po uzavření smlouvy o ubytování zašle ubytovatel e-mailem klientovi potvrzení přijetí Objednávky a provedené úhradě (dále jen „Rezervace“).
- Pokud klient využije a bude čerpat i další služby, které ubytovací zařízení nabízí nad rámec uzavřené smlouvy o ubytování (např. dopravu, minibar, pokojové služby apod.), uhradí cenu těchto dalších služeb v souladu s aktuálním ceníkem ubytovacího zařízení ( dále jen „další služby“).
- Ubytování domácího mazlíčka (psa, kočky apod.) není možné.
- Přistýlky nejsou v ubytovacím zařízení k dispozici.
- Klient se zavazuje dodržovat ubytovací řád ubytovacího zařízení, který je přístupný i na webových stránkách ubytovatele. Odesláním Objednávky tak klient potvrzuje, že se s ubytovacím řádem seznámil.
- Klient odpovídá za jakoukoliv škodu, kterou způsobí na majetku ubytovatele sám nebo kterou způsobí osoby využívající ubytovacích či dalších služeb ubytovatele s vědomím klienta, nebo jimž klient umožnil do ubytovacího zařízení přístup.
- V případě, že klient má zájem čerpat ubytování případně další služby ubytovacího zařízení na základě zakoupených voucherů a dárkových poukazů, je povinen tak učinit nejpozději do jednoho roku ode dne jejich vystavení. Uplatnění voucherů a dárkových poukazů je klient povinen uvést v Objednávce.
Článek II.
Změny v rezervaci
- V případě vzniku okolností, které brání ubytovateli poskytnout klientovi ubytování dle Rezervace, a je-li možné vzhledem k vzniklé situaci poskytnout klientovi jiné ubytování v rozsahu a kvalitě shodné nebo blížící se původně objednanému ubytování, je ubytovatel oprávněn a povinen provést odpovídající změny. Ubytovatel je v takovém případě povinen bez zbytečného odkladu písemně informovat klienta o podmínkách této změny. Klient je oprávněn v případě nesouhlasu od smlouvy o ubytování odstoupit. V takovém případě je pak ubytovatel povinen vrátit klientovi veškerá klientem dosud uhrazená plnění. Ustanovení o storno poplatcích se v tomto případě nepoužijí.
- Pokud klient po tomto oznámení o podmínkách změny Rezervace neodstoupí od smlouvy o ubytování ve lhůtě do 5 dnů (od doručení oznámení), platí, že s takovouto změnou souhlasí.
Článek III.
Cena a platební podmínky
- Celkovou cenou ubytování se rozumí cena ubytování uvedená v Objednávce jako cena ubytování za příslušný pokoj pro počet osob uvedených v Objednávce včetně daní. Poplatek za lázeňský nebo rekreační pobyt platí klient přímo na místě při registraci do ubytovacího zařízení. Po jeho úhradě mu bude vydána karta od pokoje. Cenu za případné další služby čerpané v průběhu pobytu v ubytovacím zařízení hradí klient na místě.
- Ubytovatel není oprávněn po dobu platnosti Rezervace jednostranně navýšit cenu ubytování, s výjimkou případů:
- dojde-li ke změně v Rezervaci (např. změně typu pokoje, počtu osob atp.),
- dojde-li ke změně právní úpravy či sazeb daně z přidané hodnoty a/nebo poplatku za lázeňský nebo rekreační pobyt,
- Poskytnutím informace o své platební nebo kreditní kartě při uzavření smlouvy o ubytování (včetně jejího čísla) projevuje klient souhlas s tím, aby ubytovatel použil jeho kartu k uspokojení svých peněžních nároků vůči němu, a to zejména k uspokojení nároku na zaplacení ceny ubytování či dalších služeb, jakož i k úhradě jakýchkoli poplatků předpokládaných těmito VOP včetně úhrady případných škod způsobených klientem samotným či osobami, které s jeho vědomím využily ubytovacích či dalších služeb ubytovatele nebo jimž umožnil do ubytovacího zařízení přístup.
Článek IV.
Přihlášení a odhlášení z ubytovacího zařízení
- Přihlášení do ubytovacího zařízení je možné nejdříve od 16:00 hodin prvního dne termínu ubytování stanoveného v Rezervaci, není-li dohodnuto jinak.
- Odhlášení z ubytovacího zařízení musí proběhnout nejpozději do 10:00 hodin posledního dne termínu ubytování, stanoveného v rezervaci, není-li dohodnuto jinak, a to včetně opuštění parkovacích stání.
- V případě prodlení klienta s odhlášením z ubytovacího zařízení, je klient povinen zaplatit poplatek za pozdní odhlášení takto:
- 50 % z ceny sazby za pokoj a noc v případě pozdního odhlášení mezi 10:00 - 13:00.
- 100% ceny sazby za pokoj a noc v případě pozdního odhlášení po 13:00.
Poplatek bude v těchto případech počítán z aktuálního ceníku ubytovacího zařízení platného a účinného v době prodlení klienta s odhlášením z ubytovacího zařízení.
Článek V.
Odstoupení od smlouvy a storno poplatky
- Klient má právo kdykoli před nástupem do ubytovacího zařízení od smlouvy o ubytování písemně odstoupit, a to z důvodu podstatného porušení povinností ubytovatele a tedy i bez povinnosti platit storno poplatek.
- V případě odstoupení klienta od smlouvy z jiných důvodů a rovněž v případě, kdy od smlouvy odstoupí ubytovatel z důvodů stanovených zákonem nebo těmito VOP, je klient povinen uhradit ubytovateli storno poplatek dle tohoto článku VOP.
- Výše storno-poplatku je sjednána v závislosti na době, která zbývá ode dne doručení odstoupení od smlouvy do dne nástupu na ubytování určeného v Rezervaci, konkrétně je pak stanovena následovně:
- je-li odstoupení od smlouvy o ubytování doručeno nejpozději do 48 hodin před okamžikem možného nástupu do ubytovacího zařízení (tj. nejpozději do 48 hodin před 10:00 hod. prvního dne termínu ubytování stanoveného v Rezervaci), nebude vůči klientovi uplatňován žádný storno poplatek, to však neplatí pro skupinové rezervace s minimálním počtem 3 pokojů nebo pro dlouhodobé pobyty v délce trvání od 7 dní.
- v případě skupinové rezervace s minimálním počtem 3 pokojů nebo pro dlouhodobé pobyty v délce trvání od 7 dní nebude žádný storno poplatek uplatňován, pokud odstoupení od smlouvy o ubytování bude doručeno nejpozději do 14 dní před prvním dnem termínu ubytování stanoveného v Rezervaci. Je-li odstoupení od smlouvy o ubytování doručeno po tomto datu, avšak nejpozději do 48 hodin před 10:00 hod. prvního dne termínu ubytování stanoveného v Rezervaci, činí storno poplatek 50% z celkové ceny ubytování.
- je-li odstoupení od smlouvy o ubytování doručeno v době 48 hodin do okamžiku možného nástupu do ubytovacího zařízení (tj. v době 48 hodin zbývajících do 10:00 hod. prvního dne termínu ubytování stanoveného v Rezervaci), bude klientovi účtován storno poplatek ve výši 100 % z celkové ceny ubytování.
- Pokud Klient nenastoupí do ubytovacího zařízení nejpozději do 24:00 hod. prvního dne termínu ubytování stanoveného v Rezervaci a nebude ani informovat ubytovací zařízení o pozdním příjezdu, může ubytovatel odstoupit od smlouvy o ubytování. V těchto případech je Klient povinen zaplatit 100% celkové ceny ubytování určené v Rezervaci.
- Odstoupení od smlouvy musí být písemné a musí být doručeno druhé straně.
- Ubytovatel je oprávněn vypovědět smlouvu o ubytování bez výpovědní doby před uplynutím ujednané doby v případě, že klient a/nebo osoby jej provázející i přes výstrahu hrubě porušují své povinnosti vyplývající ze smlouvy, těchto VOP, ubytovacího řádu ubytovacího zařízení, jakož i z právních předpisů České republiky. Dojde-li k takové výpovědi ubytovatelem, je klient povinen uhradit 100% celkové ceny určené v Rezervaci včetně ceny dalších služeb za předpokladu, že tyto byly klientem objednány a čerpány.
Čl. VI.
Reklamace a informace o mimosoudním řešení sporů
- Klient je oprávněn reklamovat u ubytovatele kvalitu poskytnutého ubytování, pokud neodpovídá kvalitě a rozsahu uvedeným v Rezervaci. Ubytovatel se zavazuje bez zbytečného odkladu zjistit okolnosti reklamace a v případě oprávněné reklamace zabezpečit nápravu vadného stavu. Reklamaci je klient povinen uplatnit u ubytovatele bez zbytečného odkladu po tom, co zjistí vadné poskytnutí. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.
- Subjektem příslušným pro mimosoudní řešení sporů mezi ubytovatelem a klientem vzniklých na základě smlouvy o ubytování (spotřebitelské spory) je dle § 20e písm. d) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ 00020869, internetová adresa: http://www.coi.cz/nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu.
Čl. VII.
Ochrana osobních údajů
- V souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen: „GDPR”) ubytovatel jako správce zpracovávající osobní údaje klientů tímto informuje o podrobnostech jejich zpracování a právech souvisejících s jejich zpracováním.
Ubytovatel zpracovává osobní údaje klienta za účelem realizace objednávek, rezervací, uzavírání a plnění smluv týkajících se jí nabízených a poskytovaných služeb, a dále v případech zákonem uložených, a to zejména zákonem o místních poplatcích za účelem výběru poplatku za lázeňský nebo rekreační pobyt, anebo poplatku z ubytovací kapacity, a zákonem o pobytu cizinců, kdy je poskytnutí osobních údajů povinné.
Ve výše uvedených případech je ubytovatel oprávněn zpracovávat osobní údaje klienta i bez jeho souhlasu.
Osobní údaje jsou zpracovávány pouze v zákonem vyžadovaném rozsahu nebo v rozsahu nezbytně nutném, zahrnujícím základní kontaktní údaje a identifikační údaje fyzické osoby. Osobní údaje zpracovává ubytovatel jako správce, případně jeho smluvní zpracovatelé, automatizovaně nebo jinými prostředky.
Jakékoli osoby, které přijdou do styku s osobními údaji, jsou povinny zachovávat mlčenlivost o poskytnutých osobních údajích i o bezpečnostních opatřeních k jejich ochraně. Jejich povinnost trvá i v případě ukončení jejich právního vztahu s ubytovatelem, popřípadě jejím smluvním zpracovatelem.
- Za podmínek stanovených v GDPR má Klient:
- právo na přístup ke svým osobním údajům dle čl. 15 GDPR,
- právo opravu osobních údajů dle čl. 16 GDPR, popřípadě omezení zpracování dle čl. 18 GDPR.
- právo na výmaz osobních údajů dle čl. 17 GDPR.
- právo vznést námitku proti zpracování dle čl. 21 GDPR a
- právo na přenositelnost údajů dle čl. 20 GDPR.
- právo odvolat souhlas se zpracováním písemně nebo elektronicky na adresu nebo email správce imoba@imoba.cz.
- právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů v případě, že se domnívá, že bylo porušeno jeho právo na ochranu osobních údajů.
- Případné další informace o zpracování osobních údajů Klientů lze zjistit na adrese imoba@imoba.cz.
Jak nás můžete kontaktovat?
Pro případné připomínky a dotazy k ochraně osobních údajů a pro kontakt ve věci výkonu Vašich práv plynoucích z právních předpisů, zejména z GDPR , můžete použít následující kontakty:
IMOBA, a.s., Pyšelská 2327/2, 149 00 Praha 4 Chodov,
e-mail: imoba@imoba.cz
Článek VIII.
Závěrečná ustanovení
- Tyto VOP ve smyslu § 1751 a násl. občanského zákoníku upravují postup při uzavírání, tvoří obsah a jsou nedílnou součástí smlouvy o ubytování, uzavřené mezi klientem a ubytovatelem.
- Je-li v těchto VOP požadována písemná forma právního jednání, považuje se za dodržení této formy, je-li právní jednání učiněno formou dopisu, faxem nebo e-mailem.
- Tyto VOP může v plném a neomezeném rozsahu ubytovatel doplňovat a měnit elektronickou formou. Nová verze VOP bude vždy umístěna na internetových stránkách ubytovatele www.labska20.cz s tím, že účinnosti nabývá okamžikem zveřejnění.
- V ostatních otázkách neupravených těmito VOP se klient a ubytovatel zavazují řídit právními předpisy České republiky a případné spory řešit přednostně smírnou cestou.
Tyto VOP nabývají účinnosti dne 1. 1. 2025